fredag 16 september 2011






Hälsoprofil och Heartware v 37

Vi har haft friidrottstema denna vecka i vår idrottssal. Höjdhopp, sprint och spänst/konditionsbana stationsvis.
Vi hade också Skoljoggen i onsdags och fick in ca 3300:- till Barncancerfonden! Tack till er alla för det! Det var glada nöjda barn som sprang i mål efter 3,5 km runt Hjorthagen i regnet. Saft och slät bulle fick alla löpare i målet och vi lottade ut 1 st presentkort i varje klass på Bokhandeln, samt jättebra böcker som vi fick skänkta av Emils föräldrar i årskurs 2!

Nästa vecka börjar vi vara inne i idrottshallen "på riktigt" och jag har 4 saker jag vill ta upp:

1) Jag kommer att bli bestämd med att alla har ombyteskläder och handduk på idrotten, annars får man sitta och titta på.
2) Lapp el mail till mig om man inte skall delta!

3) Inneskor är inget måste, men jag rekommenderar det! Att vara barfota stärker fotens muskulatur och man får starka fötter, men det gör ont vid t ex innebandyspel, fotboll eller om man blir trampad av någon annan. Prata med era barn om vad dom tycker och kom överens hur ni gör. Jag kan självklart hjälpa till att knyta i alla fall!

4) Tvål i duschen har också kommit upp som fråga. Jag vill att årskurserna F-2 hoppar över duschtvålen, de kan duscha utan tvål. Från årskurs 3 börjar barnen svettas mer "på riktigt" och då kan man ta med sig duschtvål. Dels också för att det lånas ut till alla som inte har med sig, det tar slut och man har blivit ledsen för det och för att det blir halt i duscharna vid överkonsumtion av tvålen.

Nästa vecka fortsätter vi med friidrottstema på idrotten och lite samarbetslekar och så får vi besök och föreläsning i årskurserna 1-4 av Renata Chlumska på torsdag kl 13 för att starta igång årets Heartware-arbete!

Om någon av er föräldrar gärna vill vara med och lyssna och träffa Renata så är ni välkomna!

Ha nu en fin helg allihop! :)

... Själv skall jag springa Stockholm Halvmarathon och är lite pirrig för det eftersom jag inte vet hur formen är efter jag varit lite risig nu ett tag....:/

Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar