torsdag 29 november 2012

Hälsoprofil & Heartware v 48

Denna veckan har dominerats av fitnesstester utförda av Lisa, Tina och mig. På de olika stationerna testade man sig själv genom att utföra olika saker. T ex spänst genom att måla fingertopparna före och efter hopp mot en vägg och pricka ett papper, öga-hand- anpassa muskeltonus genom att "kasta prick" i olika rutor, skillnad på puls före och efter arbete och öga-hand-fokus genom att studsa boll så snabbt man kunde i 30 sek.





För att vara ett så ungt klientel så klarade alla av uppgifterna väldigt bra tycker jag. Att hitta och räkna sin puls är inte alltid så lätt, men de allra yngsta på skolan fick vi hjälpa en i taget.
Jag tror att eleverna tyckte att det var utmanande, spännande och lite kul att göra testerna. Lite som en mångkamp :)

Jag lägger ut lite bilder från detta här!
Jag lägger också ut en härlig bild på Julia och Mira som sprungit runt Hjorthagen i kallt regn i tisdags med glada miner när dom kom tillbaka, vilket bevisar att det är skönt att springa ute i regn även om man inte tror det innan man ger sig iväg! :)
..... och hoppas att ni alla får en mysig advent!

Kram  Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar